A legtöbb dolgot jól látod, még egyetlen egybe kötnék bele: a tier10-esek élete bizony nem csak móka és kacagás! 
Megtudod majd amikor odaérsz.
Annak ellenére, hogy minden csatában top tank vagy, tehát nincs az a meglepetés, hogy stock 7-es TD-vel berak tier10-be, rengeteg buktató van, amiken bizony a csata kimenetele múlik.
Ha kevés tier10 van, mondjuk 2-2, nagyon nem mindegy merre indulsz. Ha nem arra mint az ellenfél, és csak kicsit több segítsége van az ellenfél 10-eseinek, átjutnak a védőkön simán, míg te a másik oldalon harcolsz. Bukta és keresed a hibáidat.
Ha sok van, akkor még nehezebb, hogyan osszuk fel őket? Merre hány menjen? Az ellenfél vajon hogy csinálja? Platoonok tovább bonyolítják. Tier10-ben rengeteg sima vereség van, 15-4 és hasonlók, pusztán abból, hogy egyenlőtlenül oszlottak el a 10-esek a pályán.
És alapjában, ha 10-esben ülsz, mindenki téged akar kilőni először, mert te vagy a fő ellenfél. Arty, 1000-est sebző TD-k, medek, mindenki.
Bizony-bizony könnyű belekeveredni olyan csatába, ahol 2-3 lövésed van és meghaltál.
Ebből ne azt szűrd le, hogy nem jó a 10-esekkel játszani, mert abszolút ez a csúcs. Csak nagyon más műfaj, és nagyon észnél kell lenni.
Egy 10-es tank javítása 30-40k kredit, plusz lőszer, szóval a pénzt is viszi rettenetesen.
Plusz a 10-esekkel, legalábbis ilyen klánokban sokat CW-zik az ember. És CW-n semmi más nem számít, csak a terület meglegyen. Így biza sok 15 perces döntetlen ültünk már végig, és ez mind megy a statunkba. 10-essel 60 exp-s kör, 0 sebzéssel.
Na mindezt csak azért írtam le, hogy nem függ a tiertől, hogy milyen az eff-ed, és nem tier10-el a legkönnyebb növelni.
Saját tapasztalatom alapján erre a tier 5-6 a legjobb. Itt még akár egyedül is megnyerhetsz egy csatát egy OP tankkal és OP legénységgel.
Funból rengeteget játszom magam is tier6-ban.
Még nincsen X-es nehéz tankom, de amiket leírsz, átlátom, tisztában vagyok vele.
Egy gondolat azért a pozició kiválasztásához: Nagyon sok nehéz tank vezetőjénél feltűnik, hogy térképet egyáltalán nem figyel, másokra nem hallgat. Persze fontos a megelőző jó döntés, de ha rossz irányba indulnak el, és van lehetőség korrigálni, akkor azért battyogjon már át a túloldalra. IX-es TD-vel én folyamatosan a lyukakat próbálom töltögetni, amit kihagynak. Persze mikor segítséget kérek, nem kapok, és megint én vagyok a "noob", ha rámjön két med, és csak egyet tudok lőni... és nyilván ezért is olyan rossz a túlélési arányom. Ha én TD-vel meg tudom tenni azt, hogy helyet változtatok, kockáztatva egy segglövést és azonnali halált, akkor azt egy nehéz tank is meg tudja tenni.
És még egy mommentum, amit leírtál, nem mentség arra, amikor az összes nehéz tank egy tömegben toporog, és nem reagálnak az eseményekre. Mikor 4-5 másik játékos folyamatosan a nehéz tankok kockáját pittyegteti, és "SOS" jeleket küldözget, a térképen meg az ellenkező oldalon pirosodnak, akkor mozduljon meg, és menjen segíteni, ne "na majd én megnyerem a csatát" felkiáltással menjenek foglalni, vagy a "fejezd be noob" mondatokkal továbbra is távoli megfigyelőként tevékenykedni.
Másik kedvencem, mikor a gyér angolommal próbálom elmagyarázni a nehezeknek és közepeknek, hogy védésnél, főleg Westfield és Malinovka, régebben Prokhorovka pályáknál miért végzetes kempelni a bázison. Oké, hogy védünk, de ha a tüzérségnek kell eljátszania a felderítő szerepét is, mert az összes tank "rájuk áll", és nem tartanak távolságot tőlük, akkor az már a legalja, ott semmi érzék nincs ehhez a játékhoz. Szóval értem én, hogy nehéz a dolguk, de ez akkor is csapatjáték. Reagálni kell az új fejleményekre, mint a háborúban, és nem csak menni előre, mint egy...tank...

Márpedig ez sajnos jellemzően igen ritka jelenség.
Félreértés ne essék, nem szapulni kívánom a nehéz tankosokat. De ezek is beletartoznak a képbe.

T92-vel egyébként megtanultam már én is, hogy az SPG-k élete nem csak játék és mese. Ide igaz ugyanúgy a rossz döntéstől kezdve a drágaságig minden. Ebben a kategóriában talán csak a francia vonalat leszámítva, mindegyik dög óriási, marha nehéz, marha lassú, és marha drága. Ha az indulásnál csak rossz irányba fordulsz, jó eséllyel kicsinálnak, mielőtt takarásba érsz. Egy töltés 40 másodperc töltésgyorsítóval, és ha célpontot kell váltani, jó 10-15 másodperc, míg beszűkülök. Ha egy felderítő az 50 méteres zónámat átlépi, még akkor sem tudnám leszedni, ha elég gyorsan tudnék ráfordulni, mert a lövegem 3x olyan magasan van, mint a felderítő teteje. Komolyan, szopás az egész...viszont imádom a pusztítást, amit végezni képes akár egy mellélövés során is

Egyébként Akyra-t ismerem, játszottunk már párszor együtt. Esetleg ő is tud mondani néhány szót rólam, ha még emlékszik..